GanGster 515 Posted 5 hours ago Ghid complet pentru stabilizarea conexiunii în Counter-Strike 1.6: vei înțelege ping, loss, choke și cum se calibrează rate, cl_cmdrate, cl_updaterate, ex_interp pentru o experiență fluidă, fără delay. 1️⃣ Ce înseamnă ping / loss / choke Ping – timpul (ms) până la server și înapoi. Cu cât e mai mic, cu atât e mai bine (ideal < 40 ms). Loss – pachetele se pierd pe drum. Orice valoare > 0% produce „teleportări”, hit-reg slab. Choke – clientul sau serverul nu livrează toate pachetele (gât de sticlă). Se simte ca micro-întârzieri. Activează afișajul rețelei: net_graph 3 2️⃣ Setări recomandate (server public 100 FPS / 100Hz) Aplică în consolă sau în userconfig.cfg: // Conexiune recomandată (public classic / FFA / mix) rate "25000" // lățime de bandă (stabil și compatibil) cl_cmdrate "101" // pachete trimise pe secundă cl_updaterate "101" // pachete primite pe secundă ex_interp "0.01" // interpolare (≈ 1/cl_updaterate), minim sigur în CS 1.6 cl_lc "1" // lag compensation client cl_lw "1" // lag compensation la arme Observație: în CS 1.6 ex_interp eficient minim este de regulă 0.01. Dacă serverul forțează alte valori, respectă-le. 📦 Profile gata de folosit (schimbă rapid din consolă) // Profil "STABIL" (recomandat majorității) alias net_stabil "rate 25000; cl_cmdrate 101; cl_updaterate 101; ex_interp 0.01" // Profil "LARG BANDWIDTH" (dacă serverul suportă și conexiunea ta e foarte bună) alias net_larg "rate 30000; cl_cmdrate 101; cl_updaterate 101; ex_interp 0.01" // Aplică unul: net_stabil // sau // net_larg 3️⃣ Diagnostic rapid (ce modifici când apar probleme) 📉 Ping mare (stabil) Închide streaming / download în casă (QoS pe router). Conectează-te pe cablu (evită Wi-Fi). Alege servere apropiate geografic (RO / EU Central). 📦 Loss (pachete pierdute) Schimbă DNS (Cloudflare 1.1.1.1 / Google 8.8.8.8). Repornește ONT/Router; testează alt cablu UTP. Redu temporar cl_updaterate la 80. 🫗 Choke (gât de sticlă / blocaj de pachete / reținere de pachete) Scade cl_updaterate treptat (90 → 80 → 70). Ține rate la 25000 (stabilitate mai bună). Verifică dacă serverul e plin sau suprasolicitat. După fiecare modificare, urmărește net_graph 3: țintește loss 0 și choke 0. 4️⃣ Interpolare corectă & citirea net_graph ex_interp ≈ 1 / cl_updaterate. La cl_updaterate 100, ex_interp ≈ 0.01. În CS 1.6, valorile sub 0.01 nu aduc beneficii reale — păstrează 0.01 pentru stabilitate. net_graph 3: verifici FPS, ping, in/out, loss, choke. Dacă „in” stă plafonat și apare choke, scade cl_updaterate. 5️⃣ Opțiuni Steam & Windows pentru latență mică Parametri de lansare (Properties → Set Launch Options): -nofbo -freq 144 -noforcemparms -noforcemaccel -nojoy Dezactivează Xbox Game Bar / Game DVR. Plan de alimentare Windows: High performance. Router: activează QoS și dă prioritate PC-ului tău. 6️⃣ userconfig.cfg complet (conexiune stabilă) Salvează ca cstrike/userconfig.cfg, apoi rulează în consolă: exec userconfig.cfg // FRAGS.RO - Netcode Stable Config (CS 1.6) rate "25000" cl_cmdrate "101" cl_updaterate "101" ex_interp "0.01" cl_lc "1" cl_lw "1" // opțional: macro profil larg alias net_stabil "rate 25000; cl_cmdrate 101; cl_updaterate 101; ex_interp 0.01" alias net_larg "rate 30000; cl_cmdrate 101; cl_updaterate 101; ex_interp 0.01" // aplică profilul dorit net_stabil echo ">>> FRAGS.RO net config loaded!" 7️⃣ Întrebări rapide (FAQ) Q: De ce am 60–80 ms pe servere RO? Rutingul ISP-ului, congestie în orele de vârf, Wi-Fi. Testează pe cablu și pe alte servere. Dacă doar pe unul e rău, e server-side. Q: Dacă pun rate 100000 e mai bine? Nu pentru CS 1.6 clasic. 25000 este un sweet-spot compatibil cu majoritatea serverelor publice. Q: Ce fac dacă am loss oscilant? Redu cl_updaterate în trepte (90 → 80), repornește routerul, testează alt cablu, schimbă DNS, evită Wi-Fi. 🔸 Tutorial FRAGS.RO – dacă ți-a fost util, distribuie ghidul și lasă un comentariu cu rezultatul tău (ping, loss, choke). Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...