Daniel 149 Posted 4 hours ago Ce ai nevoie înainte să începi: 1. Valve Hammer Editor (VHE) – recomand versiunea 3.4 sau 3.5 Poți descărca de aici: https://valvehammereditor.com/ 2. CS 1.6 instalat – ai nevoie de folderul cstrike 3. ZHLT (compilator) – pentru a compila mapa în .bsp https://twhl.info/wiki/page/ZHLT 4. WAD-uri (texturi) – fișiere .wad cu texturi realiste sau din CS ex: cs_dust.wad, halflife.wad, de_aztec.wad, sau custom. PASUL 1: Configurarea Hammer Editor Deschide Valve Hammer Editor Mergi la: Tools > Options În tab-ul Game Configurations: Game: Counter-Strike Game Data Files: adaugă fișierul halflife.fgd (îl găsești în Hammer sau online) Mod Directory: c:\...cs\cstrike Game Directory: c:\...cs RMF Directory: unde vrei să salvezi proiectele În tab-ul Textures: Adaugă WAD-urile (fișiere .wad) – click “Add WAD” și selectează: cstrike.wad, de_dust.wad, halflife.wad, sau texturi proprii. PASUL 2: Începerea unei mape Click File > New Alege Block Tool (pe stânga) și creează un cub – va fi o cameră Click Camera și rotește vizualizarea Mergi la Tools > Make Hollow, scrie -32 – transformi cubul într-o cameră goală Tips pentru realism: Fă proporțiile realiste: uși de 96x48 unități, camere mari de 256x256 sau mai mult Adaugă props, mobilier și forme neregulate Nu folosi doar pătrate; încearcă un layout de clădire sau stradă reală PASUL 3: Adăugarea obiectelor esențiale 1. Apasă Entity Tool (Shift + E) 2. Adaugă: info_player_start – pentru echipa CT info_player_deathmatch – pentru T light – surse de lumină env_light – lumină ambientală (pentru realism) 3. Alte entități utile: func_breakable – obiecte destructibile func_door – uși funcționale ambient_generic – sunete (pași, zgomote de oraș etc.) PASUL 4: Texturi realiste Alege Texture Application Tool (Shift + A) Aplică texturi pe fiecare perete – evită monotonia Adaugă detalii: fațade, plăci, dale, pereți murdari, graffiti etc. Poți crea propriile WAD-uri cu texturi reale (folosind Wally) PASUL 5: Logică și Gameplay Creează rute multiple, locuri de acoperire Pune obiecte pe care jucătorii se pot urca Asigură echilibru între T și CT Pune puncte de spawn echilibrate (nu toți în același loc) PASUL 6: Compilarea hărții (.bsp) Salvează harta: File > Save As → numeharta.rmf Mergi la File > Run Map Bifează: Normal, Normal, Normal, Normal (pentru BSP, VIS, RAD) La final, se va crea un fișier .bsp în folderul maps PASUL 7: Testează în CS 1.6 Copiază fișierul numeharta.bsp în: cstrike/maps/ Deschide CS 1.6 Creează un server și tastează în consolă: map numeharta Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...