Jump to content
Followers 0
Daniel

[ Tutorial ] Cum sa creezi o harta RL de cs 1.6

Recommended Posts

Ce ai nevoie înainte să începi:


1. Valve Hammer Editor (VHE) – recomand versiunea 3.4 sau 3.5

2. CS 1.6 instalat – ai nevoie de folderul cstrike

3. ZHLT (compilator) – pentru a compila mapa în .bsp

4. WAD-uri (texturi) – fișiere .wad cu texturi realiste sau din CS

  • ex: cs_dust.wad, halflife.wad, de_aztec.wad, sau custom.

 

raw?se=2025-07-19T11%3A25%3A03Z&sp=r&sv=2024-08-04&sr=b&scid=044f6f47-32da-55b9-b7c5-82a700969fde&skoid=d9a3f0e9-8380-4267-a144-3f27388a5c5d&sktid=a48cca56-e6da-484e-a814-9c849652bcb3&skt=2025-07-19T06%3A20%3A24Z&ske=2025-07-20T06%3A20%3A24Z&sks=b&skv=2024-08-04&sig=bxsoGEGi1So%2BwO7OAGwWTxLYcNrPlCt0o3NnkStVPlc%3D

 

PASUL 1: Configurarea Hammer Editor

 

  1. Deschide Valve Hammer Editor
  2. Mergi la: Tools > Options

 

În tab-ul Game Configurations:

  • Game: Counter-Strike
  • Game Data Files: adaugă fișierul halflife.fgd (îl găsești în Hammer sau online)
  • Mod Directory: c:\...cs\cstrike
  • Game Directory: c:\...cs
  • RMF Directory: unde vrei să salvezi proiectele

 

În tab-ul Textures:

  • Adaugă WAD-urile (fișiere .wad) – click “Add WAD” și selectează:
  • cstrike.wad, de_dust.wad, halflife.wad, sau texturi proprii.

 

PASUL 2: Începerea unei mape

 

  • Click File > New
  • Alege Block Tool (pe stânga) și creează un cub – va fi o cameră
  • Click Camera și rotește vizualizarea
  • Mergi la Tools > Make Hollow, scrie -32 – transformi cubul într-o cameră goală

 

Tips pentru realism:

 

  • Fă proporțiile realiste: uși de 96x48 unități, camere mari de 256x256 sau mai mult
  • Adaugă props, mobilier și forme neregulate
  • Nu folosi doar pătrate; încearcă un layout de clădire sau stradă reală

 

PASUL 3: Adăugarea obiectelor esențiale

 

1. Apasă Entity Tool (Shift + E)

2. Adaugă:

  • info_player_start – pentru echipa CT
  • info_player_deathmatch – pentru T
  • light – surse de lumină
  • env_light – lumină ambientală (pentru realism)

3. Alte entități utile:

  • func_breakable – obiecte destructibile
  • func_door – uși funcționale
  • ambient_generic – sunete (pași, zgomote de oraș etc.)

 

 

PASUL 4: Texturi realiste

 

  1. Alege Texture Application Tool (Shift + A)
  2. Aplică texturi pe fiecare perete – evită monotonia
  3. Adaugă detalii: fațade, plăci, dale, pereți murdari, graffiti etc.
  4. Poți crea propriile WAD-uri cu texturi reale (folosind Wally)

 

 

PASUL 5: Logică și Gameplay

 

  • Creează rute multiple, locuri de acoperire
  • Pune obiecte pe care jucătorii se pot urca
  • Asigură echilibru între T și CT
  • Pune puncte de spawn echilibrate (nu toți în același loc)

 

 

PASUL 6: Compilarea hărții (.bsp)


Salvează harta: File > Save As → numeharta.rmf

Mergi la File > Run Map

Bifează: Normal, Normal, Normal, Normal (pentru BSP, VIS, RAD)

La final, se va crea un fișier .bsp în folderul maps

 

PASUL 7: Testează în CS 1.6

 

  1. Copiază fișierul numeharta.bsp în: cstrike/maps/
  2. Deschide CS 1.6
  3. Creează un server și tastează în consolă: map numeharta

 

 


 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Followers 0
HAPPYHALLOWEEN PUBZONE
|

Theme Made by Zayon & Cyber Designs

×
×
  • Create New...