Ce ai nevoie înainte să începi:
1. Valve Hammer Editor (VHE) – recomand versiunea 3.4 sau 3.5
Poți descărca de aici: https://valvehammereditor.com/
2. CS 1.6 instalat – ai nevoie de folderul cstrike
3. ZHLT (compilator) – pentru a compila mapa în .bsp
https://twhl.info/wiki/page/ZHLT
4. WAD-uri (texturi) – fișiere .wad cu texturi realiste sau din CS
ex: cs_dust.wad, halflife.wad, de_aztec.wad, sau custom.
PASUL 1: Configurarea Hammer Editor
Deschide Valve Hammer Editor
Mergi la: Tools > Options
În tab-ul Game Configurations:
Game: Counter-Strike
Game Data Files: adaugă fișierul halflife.fgd (îl găsești în Hammer sau online)
Mod Directory: c:\...cs\cstrike
Game Directory: c:\...cs
RMF Directory: unde vrei să salvezi proiectele
În tab-ul Textures:
Adaugă WAD-urile (fișiere .wad) – click “Add WAD” și selectează:
cstrike.wad, de_dust.wad, halflife.wad, sau texturi proprii.
PASUL 2: Începerea unei mape
Click File > New
Alege Block Tool (pe stânga) și creează un cub – va fi o cameră
Click Camera și rotește vizualizarea
Mergi la Tools > Make Hollow, scrie -32 – transformi cubul într-o cameră goală
Tips pentru realism:
Fă proporțiile realiste: uși de 96x48 unități, camere mari de 256x256 sau mai mult
Adaugă props, mobilier și forme neregulate
Nu folosi doar pătrate; încearcă un layout de clădire sau stradă reală
PASUL 3: Adăugarea obiectelor esențiale
1. Apasă Entity Tool (Shift + E)
2. Adaugă:
info_player_start – pentru echipa CT
info_player_deathmatch – pentru T
light – surse de lumină
env_light – lumină ambientală (pentru realism)
3. Alte entități utile:
func_breakable – obiecte destructibile
func_door – uși funcționale
ambient_generic – sunete (pași, zgomote de oraș etc.)
PASUL 4: Texturi realiste
Alege Texture Application Tool (Shift + A)
Aplică texturi pe fiecare perete – evită monotonia
Adaugă detalii: fațade, plăci, dale, pereți murdari, graffiti etc.
Poți crea propriile WAD-uri cu texturi reale (folosind Wally)
PASUL 5: Logică și Gameplay
Creează rute multiple, locuri de acoperire
Pune obiecte pe care jucătorii se pot urca
Asigură echilibru între T și CT
Pune puncte de spawn echilibrate (nu toți în același loc)
PASUL 6: Compilarea hărții (.bsp)
Salvează harta: File > Save As → numeharta.rmf
Mergi la File > Run Map
Bifează: Normal, Normal, Normal, Normal (pentru BSP, VIS, RAD)
La final, se va crea un fișier .bsp în folderul maps
PASUL 7: Testează în CS 1.6
Copiază fișierul numeharta.bsp în: cstrike/maps/
Deschide CS 1.6
Creează un server și tastează în consolă: map numeharta